وقتیـــ آسمانــــ بهـ زمینـ میچسبد

وقتیـــ آسمانــــ بهـ زمینـ میچسبد

اینجا، جیغ از جفنگیات ، خزعبلات ، تفکرات خود می نویسد!
وقتیـــ آسمانــــ بهـ زمینـ میچسبد

وقتیـــ آسمانــــ بهـ زمینـ میچسبد

اینجا، جیغ از جفنگیات ، خزعبلات ، تفکرات خود می نویسد!

تــولدش بـــود

۲۴ دی ساعت 9:15 دقیقه صبح چشم به جهان گشود.

فرزند اول یک خانواده سه نفری شد .

بعد از یک سال و نیم متوجه شد که تک فرزند نیست و یک خواهر کوچک تر در راه است .

روز ها و شب ها در اندیشه و تفکرات برای نقشه شومش یعنی قتل خواهر کوچکترش بسر می برد .

در یازده روزهگی خواهرش به زور به آن تخم مرغ آبپز خوراند که او را بکشد ولی با هوشیاری مادرش آن نقشه شوم از هم پاشید .

سال های زیادی در تلاش برای نابود کردن خواهرش بود ولی موفق نشد .

به علت نا امیدی در مقصودش و به بهانه درس خواندن ترک ولایت کرد .

هم اکنون در شهر غربت به سر می برد .

تولدش مبارک



ته نوشت :

1- من خواهرشم.

2- هنوز کادو تولدشو ندادم .

3- شرمنده یکم دیر نوشتم کامپیوترمون مریض بود .

یکی بیاد کمک

می خواستم حرفای دلمو بنویسم دیدم خیلی درجه داغیش بالاست...نخواستم از دودش چشم بعضیا کور بشه و بعضی نقاط از بعضی اشخاص بسوزه و صرف نظر از اونا... الحساب اینا رو داشته باشید تا از الکاتراس برگردم....


اول از همه یه لینک گذاشتم واسه تشکر از اونایی که میان اینجا

|

|

|

|


میلیون ها تشکر از شما

|

|

|

و بعدشم بیان با هم این خانومو بشوریم

|

|

|



 واسه شستن کلیک کن



پارچه سیاهو که بشوری سفید نمیشه که، واه واه....

خب دیگه گِل بازی بسه


به نظرتون اون تو چه خبره؟!!!

|

|

|

واسه دیدن کلیک کن





همین.



ته نوشت:

1. بترکه چشم حسود

2. ای ی ی ی ی خـــــــــــــــــــــــــــــــــدا کی بشه من از این آلکاتراس خلاص شم

3. بترکه چشم ......

4. باهات کاری نداشتم ولی خودت پا گذاشتی رو دمم و بازی رو شروع کردی، حالا بچرخ تا بچرخیم...


قهرمانان علم در سال 2008

هشت ایده برای نجات بشر


نشریه نیوساینتیست که در گروه نشریات معتبر علمی قرار دارد، در روزهای پایانی سال 2008 میلادی به بررسی و رتبه بندی فعالیت های علمی در جهان پرداخته و اسامی مشاهیر علمی را که در این سال خبرساز بوده اند، اعلام کرده است. به گزارش واحد مرکزی خبر نشریه معتبر نیوساینتیست در گزارش اخیر خود هشت تن از دانشمندانی را که فعالیت های آنان در راستای نجات بشر، سیاره زمین و حفظ محیط زیست بوده است، معرفی کرد.



1- استیون چو؛ «چو» برنده جایزه نوبل فیزیک و مدیر آزمایشگاه ملی لارنس برکلی است که به تازگی توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور منتخب امریکا، به عنوان یکی از کاندیداهای وزارت نیرو و انرژی این کشور انتخاب شد. وی در هر دو زمینه تغییرات جوی و گرمایش زمین و همچنین بازیافت مواد غذایی به عنوان منابع انرژی، توانایی های لازم را دارد و می تواند در سال آینده نقشی موثر در تامین منابع انرژی به خصوص در میان ملت های نیازمند به این منابع داشته باشد.




2- جرج چرچ؛ وی یکی از استادان دانشگاه هاروارد است و برای اولین بار شرکتی را به منظور تعیین کامل توالی ژنوم مشتریان خود احداث کرد. وی در فاز اول این پروژه قصد تعیین توالی کامل ژنوم صد هزار انسان را دارد. در عین حال «چرچ» در حال پژوهش روی سوخت های زیستی است و قصد دارد با ایجاد تغییرات در باکتری ها، نوعی سوخت پاک تولید کند.






3- سوانته پابو؛ وی در موسسه انسان شناسی تکاملی ماکس پلانک در لایپزیک آلمان موفق به تعیین توالی
DNA باستانی از صورت انسان های اولیه شد. در سال جاری وی به همراه همکارانش موفق به تکمیل این توالی از انسان های اولیه شدند و در عین حال توانستند نسخه اولیه یی از توالی ژنوم ماموت ها را نیز به دست بیاورند. تلاش های وی در زمینه تکامل، انسان شناسی و طب زیستی همچنان ادامه دارد.


 



4- آلن استرن؛ یکی از مقامات ارشد ناساست که به تازگی به دلیل عدم پذیرش قطع بودجه های مرتبط با تحقیقات فضایی استعفا داده است. وی در حال حاضر اجرای عملیات ماموریت سفر به مشتری را بر عهده دارد.


 


5- جان پندری؛ وی یکی از استادان کالج سلطنتی لندن و در حال تحقیق روی موضوعی است که در سال 2008 توجه گروهی وسیع از جوامع را به خود معطوف کرد. وی در حال تکمیل جامه نامرئی یا پارچه نامرئی است و نتایجی که تاکنون به دست آورده، قابل توجه است.




6- پیتر اسمیت؛ «اسمیت» از دانشگاه آریزونا مدیر عملیات کاوشگر فونیکس روی سیاره مریخ بوده است. این کاوشگر اطلاعات بسیار باارزشی از این سیاره ناشناخته به دانشمندان ارائه کرده و میلیون ها تصویر از سطح سیاره مریخ تهیه و ثبت کرده است.



 


7- کن کالدریا؛ تحقیقات وی در دانشگاه استنفورد در زمینه مهندسی زمین بوده، وی طی سال ها تحقیقات در حال کشف راه حل هایی موثر برای نجات زمین از گرمایش جهانی است. وی در سال اخیر در انگلستان سخنرانی درباره شیوه های کاهش گرمای جهانی ارائه کرده است و در سال آینده نیز جلسه یی مبنی بر مهندسی زمین در کپنهاگ خواهد داشت. در این جلسه سران کشورها برای امضای معاهده جایگزین معاهده کیوتو حضور خواهند یافت.



8- لین ایوانز؛ وی در سمت ریاست برخورددهنده بزرگ هادرون در سرن، یکی از نقش های اصلی بزرگ ترین داستان علمی سال را بر عهده دارد. زمانی که این آزمایشگاه بزرگ در ماه سپتامبر فعالیت خود را آغاز کرد، ذرات هیگز، ماده تاریک و وجود ابعاد دیگر، موضوعاتی بودند که ذهن قشر وسیعی را به خود مشغول کرده بود و میلیاردها نفر از طریق تلویزیون شاهد روشن کردن این دستگاه بودند. اکنون برای دست یافتن به جواب این سوال ها باید در انتظار تعمیر برخورددهنده هادرون بود.

نشریه نیوساینتیست در قسمتی دیگر از گزارش خود به نام افرادی اشاره کرده است که در سال 2008 به نوعی بر دنیای علم تاثیر گذاشته اند. «کلودیو کاستلو» اولین گیرنده نای بازسازی شده توسط سلول های بنیادین در جهان و همچنین «باراک اوباما» به دلیل برگزیدن مشاهیر علم به عنوان قسمتی بزرگ از هیات دولت خود، از جمله این افراد هستند.

۱۰ ابرمرد تکنولوژی در سال ۲۰۰۸

همواره در صنعت مرتبط با تکنولوژی تک افرادی وجود دارند که حضور آنها همراه با نبوغ ذاتی آنها

سر منشاء تحولات عظیم برای شرکت خودشان و در نهایت برای جامعه بشری میشود امروزه همه

ما از وسایل و محصولات وابسته به تکنولوژی بهره می بریم در این نوشته قصد بر این است تا

۱۰ مرد تاثیر گذار در تکنولوژی سال ۲۰۰۸ را معرفی کنم .

۱۰ - جیسون کیلار  ( مدیرعامل Hulu )

مدیریت و راه اندازی یک وب سایت بر پایه محتوای ویدیوی با وجود غول های همچون NBC universal و یا News Corp  دردسر فراوانی دارد ولی تاسیس Hulu در سال ۲۰۰۸ تاثیرگذار بود این وب سایت به قدری قدرتمند و تاثیر گذار بود تا جای که باعث شد گوگل به فکر مدل تجاری جدیدی برای یوتیوب باشد خصوصآ در زمینه نمایش شوهای آنلاین . کیلار از شرکت آمازون به Hulu پیوست.کام اسکور تخمین می زند ۲۴ میلیون کاربر یکتا ۲۳۵ میلیون ویدیو را در ماه از Hulu تماشا می کنند البته این مقدار تنها ۱/۷ % از بازار ویدیوهای آنلاین هست که یوتیوب به تنهای سهمی ۴۰ % از این بازار دارد. البته همین مقدار هم Hulu رو به ششمین وب سایت بزرگ ویدیو در وب تبدیل کرده چیزی که باعث می شود تا با چشمان باز کارهای آقای کیلار را تعقیب کنیم.


 

۹ - جاناتان ایو ( معاون مدیرعامل در طراحی صنعتی ، اپل )


اپل یعنی استیو جابز و استیو جابز یعنی اپل . همین تعریف کافیست تا بدانیم اپل تا چه اندازه مدیون استیو جابز است خصوصآ سخنرانی های مشهور او برای معرفی محصولات ولی آیا به نظر شما جابز به تنهایی این محصولات را طراحی می کند ؟ مسلمآ وجود دیگر افراد نخبه و باهوش در اپل چنین چیزی را ممکن کرده ولی آنها در زیر سایه استیو جابز قرار گرفته اند ، اما زمزمه های به گوش می رسد که استیو جابز قصد ترک کردن اپل را دارد به نظر جاناتان ایو جانشین مناسبی برای او باشد ، کسی که طراحی های هوشمند او خصوصآ در آیفون باعث موفقیت بی نظیر اپل شده است.


۸ - ایوان ویلیامز ( موسس و مدیرعامل توییتر )

خیلی ساده شما صاحب وب سایتی هستین که وقتی فیس بوک به شما پیشنهاد ۵۰۰ میلیوندلاری برای تصاحب وب سایت رو میده شما اون رو رد می کنید ! یعنی وب سایت موفقی دارین البته توییتر در حال حاضر آنچنان هم که برخی گمان می کنند بزرگ نیست ، توییتر در ماه حدود 5  میلیون بازدید کننده دارد که با این رقم خود را در بین ۵۰۰ سایت پربازدید دنیا قرار میدهد ، توییتر سرویسی است که شما می توانید در آن پیام های با محدودیت ۱۴۰ کاراکتر ارسال کنید چه از طریق وب و چه از طریق گوشی های همراه در نهایت توییتر به یک شبکه اجتماعی قوی بدل شده که جا پی گیری دارد.


۷ - مارک هورد (مدیر عامل HP)


از هنگامی که مارک هورد از سال ۲۰۰۵ نقش مدیرعاملی در شرکت HP را پذیرفته این شرکت روندرو به رشدی گرفته کافیست بدانیم که سود مالی این شرکت در سال ۲۰۰۸ رقمی بالغ بر ۱۱۸/۴ بیلیون دلاربوده .


۶ - استیون سینوفسکی( معاون مدیرعامل در گروه مهندسی ویندوز و ویندوز لایو ، مایکروسافت )


آیا شما قصد دارید ویندوز ویستا را دوباره اختراع کنید ؟ این کاریست که استیون سینوفسکی در حال انجام آن است ، ویندوز ویستا یک شکست برای مایکروسافت محسوب می شود سهم فروش ویندوز در تاریخ ۱۵ ساله ویندوز شکستی تاریخی محسوب می شود . استیون سینوفسکی در حال ساخت سیستم عاملی بر روی ویندوز ویستا است و در حال تصحیح و بر طرف کردن اشکالات وارد بر ویندوز ویستا ، ویندوز ۷ قرار است تمام ایرادهای را که در زمان جیم آلچین (مدیر سابق) روی داده بر طرف کند . سینوفسکی در یک کلام قصد دارد تا غرور از دست رفته ویندوز را با ارائه ویندوز ۷ که پر از ویژگی های جدید خواهد بود برطرف کند. 


۵ - میتچل بیکر (موزیلا)

 


میتچل بیکر مدیر محبوب و دوست داشتنی سیلیکون والی درسال ۲۰۰۸ ، کسی که ۵ سال پیشهنگامی که امریکن آنلاین به کار توسعه نت اسکیپ پایان داد پایه گذار موسسه موزیلا بود و با توسعه و ایجاد یک محصول راهبردی مانند “فایرفاکس” توانسته سهمی ۲۰ % از بازار مرورگرها بدست آورد جای که ۷۰ % از این بازار به یک رقیب بزرگ به نام مایکروسافت با محصول IE تعلق دارد.مطمئنآ مرورگر سال ۲۰۰۸فایرفاکس بوده و بیکر در این میان نقشی اساسی ایفا می کند .


۴ - اندی روبین (رئیس پلتفرم های موبایل ، گوگل)


روبین ، مهندس شرکت اپل و همچنین پایه گذار شرکت دنجر (به مایکروسافت فروخته شد) در حال توسعه سیستم عامل اندورید برای تلفن های همراه میباشد.اندی روبین قبل از پیوستن به گوگل در حال توسعه یک سیستم عامل به نام اندورید برای گوشی های تلفن همراه بود که گوگل متوجه قدرت و پتانسیل این  نرم افزار شد و اندی روبین را به استخدام خود درآورد ، سیستم عامل اندورید در حال حاضر چالش بزرگی برای سیستم عامل اپل آیفون محسوب می شود به هر حال سال آینده از این سیستم عامل زیاد خواهیم شنید تا جای که ممکن است  صحبت های که پیرامون ارائه یک سیستم عامل رایگان تحت دسکتاپ از سوی گوگل همین اندورید باشد.


 

۳ - بیل گیتس (موسس و رئیس مایکروسافت)


بیل گیتس رو که یادتون هست ؟ آها ! امسال بیل گیتس کار خاصی نکرد ! ولی باید برای یک عمر وفعالیت از او تشکر بشه به این دلیل که امسال بیل گیتس فعالیت خودش رو در مایکروسافت کاهش داد تا بتونه بر روی موسسه خیریه خودش و همسرش تمرکز بیشتری بکنه بیل گیتس با تاسیس مایکروسافت در سال ۱۹۷۵ باعث شد تا امروزه ما بتونیم از کامپیوترهامون به صورت امروز استفاده کنیم و این جای تقدیر داره ، البته بیل گیتس همچنان با یک پروژه رازآلود با نام Bgc3 در صنعت تکنولوژی حضور خواهد داشت


۲ - ریگی فیلز ایمه (رئیس نیتندو)

 


در بین رقابت شدیدی که بین شرکت های نظیر سونی و مایکروسافت برای فروش کنسول های بازی وجود داره ، نیتندو توانست با فروش ۳۴ میلیون کنسول بازی جایگاه اول در آمریکا رو به خودش اختصاص بده  و اینجاست که نقش چنین مدیری با صورتی مصمم به چشم می خوره کسی که تونسته برندی خاص از Wii ارائه بده ، کنسولی خاص تر از تمام کنسول های بازی.





۱ - اِلون موسک ( موسس space X ، رئیس تسلا ، رئیس سولارسیتی )


دست آخر نفر اول در لیست ما فرد سرشناسی چون الون موسک هست ، موسس شرکت Pay pal و فردی کلیدی در صنعت تکنولوژی سال ۲۰۰۸ . آقای موسک شرکت های دیگری چون شرکت توسعه راکت spacex و همچنین شرکت تولید ماشین های الکتریکی تسلا و همچنین شرکت انرژی خورشیدی سولارسیتی را در کارنامه خود دارد ۳ فناوری کلیدی که آینده صنعت فضا و همچنین انرژی های سبز را در دست خود دارد. شرکت spacex هم اکنون قراردادی ۱/۶ بیلیون دلاری با ناسا دارد برای توسعه موشک های مورد نیاز برای پروازهای سرویس ISS که مابین سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۶ انجام می پذیرد ، همچنین شرکت تسلا یکی از شرکت های نوید دهنده ماشین های الکتریکی در ایالات متحده می باشد و همچنین شرکت سولارسینی بزرگترین شرکت تولید انرژی خورشیدی در ایالت کالیفرنیا می باشد و آقای موسک این ۳ فناوری کلیدی را دستان خود دارد و در آیندهاز شرکت ها او بیشتر خواهیم شنید.

یه گفتگو به روایت تصویر












ته نوشت:

۱. منو بدجور جو درس خوندن گرفته

۲. یکی داره این وسط موش می دوونه و از قول من به هم دانشگاهیام دروغ میگه

۳. به نظرتون باباش کیه؟

پرونده سازی برای...


 

زمستون ...

                                          تن عریون باغچه ، چون بیابون

                                           درختا ...

                                           با پاهای برهنه ، زیر بارون

                                  چه تلخه ..چه تلخه ...

                                                   باید تنها بمونه قلب گلدون

                                          مثل من ،   

                                                  که بی تو ،

                                                 نشستم زیر بارون زمستون

                                                    زمستون ،

                                            برای تو قشنگه از پشت شیشه

                                  بهاره ، زمستونا برای تو همیشه

                                                      تو مثل من زمستونی نداری

                                                            که باشه لحظه ی چشم انتظاری

 


پاییزم به آخر رسید و بازم مث همیشه کلاغه به خونش نرسید. این فصلم مث همیشه واسه من پر بود از اتفاقات خوب و بد, البته ایندفعه همه چیز وسیع تر و آموزنده تر اتفاق افتاد. باد گرقتم صبور باشم, یاد گرفتم هر کسی ارزش حتی نگاه کردن و یه تف تو صورتش انداختن رو هم نداره. فهمیدم خیلی ها هستن که تو کودکی روزگار سختی داشتن و واسه همینه وقتی به مقامی میرسن می خوان تمام اون سختی ها رو سر بقیه خالی کنن و دور اونا هم پُره از خ.ا.ی.ه.م.ا.ل ... و فهمیدم چون خ ....مالیم خوب نیست واسه همینه که خیلی جاها تحویلم نمی گیرن و یاد گرفتم که جلو این نوع افراد کُرنش نشون بدم و گارد نگیرم و تقریبا یه جورایی باید 4واحد دست چرب بودن و خوب مالوندنو پاس کنم. امسال شب یلدا اومدم خونه؛ چون آلکاتراس هیچ سازگاری با من نداره و هیچ جوره نتونستم باهاش کنار بیام و حتی وجود دوستام نیز کار ساز نبود. وقتی دقیق می شم تو آدمای الکاتراس و رفتار و برخورداشونو می بینم با خودم فکر می کنم که آیا واقن اونا تو زندگی واقعیشون هم اینحوری رفتار می کنن؟... بگذریم از این حرفا... از الان زمستون شروع شده؛ فصلی که من همیشه عاشقونه منتظر اومدنش یودم.. و این دومین شب یلدایی هست که بدون بی بی گلم دارم ... جای خالیش واقعن احساس میشه....


 



قبل برگشتنم به خونه یه گشتی زدم تو شهرو چند تا عکس گرفتم که می زارمشون اینجا ...

باغ ارم 28/09/1387


باغ ارم





 

التماس نامه:


مشخصات نظردهنده: همکلاسی        26 آذر 1387      ۱۳:۱۳ساعت 


خدایش من از شما یه چیز می خوام حتما این شعر تو وبلاگتون با حروف بزرگ بنویسید

تا که بودیم نبودیم کسی                           

کشت ما رو غم وبی هم نفسی

تا که رفتیم همه یار شدند

خفته ایم و همه بیدار شدند

قدر آن شیشه بدانید که هست

نه در آن وقت که افتاد وشکست






ته نوشت:

۱. آخرین دقایق شب یلداست؛ جوجه هاتونو شمردین؟

2. مامانی می خواست این شب یلدا تنها باشیم که آیفون صداش در اومد؛ کلهم خانواده ی داییم بودن با عروسهاش و داماداش اومدن خونه ی ما,که زن داییم گفت: فکر کردین دعوت نکنین ما دیگه نمیایم؟...

۳. تو مجلس ختمی کنار صاحب عزا نشسته بودم که یه خانوم اومد و تسلیت گفت و اونجا که باید می گفت غم آخرتون باشه با یه گریه وحشتناکی گفت: دفعه آخرتون باشه... من تنها کاری که می تونستم بکنم این بود که محل و ترک کنم